ESG. Zielona Miara Ryzyka

W zielone gramy od 19 lat

Dlatego naturalnie wspieramy w komunikacji ESG

ESG to zielona miara ryzyka.
 Nowe wyzwanie, ale i ogromna szansa na rynku. 
W znacznej mierze w obszarze komunikacji i relacji właśnie.

  • Jak pokazują badania IBM, Institute of Business Value, firmy ignorujące zrównoważenie ryzykują utratę nawet 30% swoich klientów.
  • Z kolei te, które efektywnie komunikują kluczowe wskaźniki ESG inwestorom i akcjonariuszom mają, według CFA Institute, 70% większe prawdopodobieństwo wyższej wyceny.
Dynamiczny rozwój gospodarczy doprowadził do:
  • wyniszczenia środowiska naturalnego
  • ograniczenia dostępności zasobów
  • pogłębiania nierówności społecznych
Zrównoważony rozwój to oczywista konsekwencja naszych czasów
  • ze względu na daleko idące zmiany w ekosystemie
  • wsparty uregulowaniami instytucjonalnymi
    i prawnymi
Zadaniem ESG jest realne osiągnięcie unijnych celów:
  • Gospodarki o obiegu zamkniętym na poziomie niemal wszystkich przedsiębiorstw
  • Do 2030 r. osiągnięcia niskoemisyjności gospodarczej
  • Do 2050 r. osiągnięcia zero-emisyjności gospodarczej

ESG (Environmental, Social, Corporate Governance) to
 wystandaryzowany, ujednolicony i ujęty w bardzo konkretne wytyczne model raportowania niefinansowego firm.

Dotyczy on trzech obszarów wpływu przedsiębiorstw: środowiska, kwestii społecznych i ładu korporacyjnego.

Model obowiązkowy wdrażany przez Unię Europejską 
i ratyfikowany do państw członkowskich.

Do tego konieczne jest stworzenie i działanie przedsiębiorstwa wg skrojonej na miarę swoich potrzeb i możliwości oraz dopasowanej do unijnych celów strategii ESG

Działania z zakresu ESG stają się coraz ważniejszym czynnikiem decydującym o ocenie przedsiębiorstwa, w tym wycenie jego wartości oraz zdolności do szybkiego reagowania na pojawiajcie się kryzysu w obszarze środowiska i wpływu społecznego. Również wydarzenia ostatnich lat, związane m. in. z wojną w Ukrainie i reakcją na nią globalnych firm, pokazują jak istotna dla przedsiębiorstwa jest zdolność do reagowania zgodnie z celami ESG wyznaczonymi np. dla zapewnienia poparcia społecznego lub też zapobieżenia jego utraty.

71% dyrektorów generalnych uważa, że ich osobistym obowiązkiem jest upewnienie się, że zasady ESG organizacji odzwierciedlają wartości ich klientów

/Na podstawie badania KPMG „The numbers that are changing the world”/

88% spółek notowanych na giełdzie, 
79% spółek kapitałowych typu venture i private equity 
oraz 67% spółek prywatnych posiadało inicjatywy ESG

/Na podstawie badania Navex Global/

78% ankietowanych chce, aby firmy zajęły się ważnymi kwestiami sprawiedliwości społecznej,

87%
ankietowanych kupi produkt, ponieważ firma opowiadała się za kwestią, na której im zależało,

76%
odmówi zakupu produktów lub usług firmy, gdy dowie się, że poparła sprawę sprzeczną z ich przekonaniami

/Na podstawie badania Cone Communications, 2017/

 

Scroll to Top