ESG. Zielona Miara Ryzyka
W zielone gramy od 19 lat
Dlatego naturalnie wspieramy w komunikacji ESG
ESG to zielona miara ryzyka. Nowe wyzwanie, ale i ogromna szansa na rynku. W znacznej mierze w obszarze komunikacji i relacji właśnie.
- Jak pokazują badania IBM, Institute of Business Value, firmy ignorujące zrównoważenie ryzykują utratę nawet 30% swoich klientów.
- Z kolei te, które efektywnie komunikują kluczowe wskaźniki ESG inwestorom i akcjonariuszom mają, według CFA Institute, 70% większe prawdopodobieństwo wyższej wyceny.
- wyniszczenia środowiska naturalnego
- ograniczenia dostępności zasobów
- pogłębiania nierówności społecznych
- ze względu na daleko idące zmiany w ekosystemie
- wsparty uregulowaniami instytucjonalnymi
i prawnymi
- Gospodarki o obiegu zamkniętym na poziomie niemal wszystkich przedsiębiorstw
- Do 2030 r. osiągnięcia niskoemisyjności gospodarczej
- Do 2050 r. osiągnięcia zero-emisyjności gospodarczej
ESG (Environmental, Social, Corporate Governance) to wystandaryzowany, ujednolicony i ujęty w bardzo konkretne wytyczne model raportowania niefinansowego firm.
Dotyczy on trzech obszarów wpływu przedsiębiorstw: środowiska, kwestii społecznych i ładu korporacyjnego.
Model obowiązkowy wdrażany przez Unię Europejską i ratyfikowany do państw członkowskich.
Do tego konieczne jest stworzenie i działanie przedsiębiorstwa wg skrojonej na miarę swoich potrzeb i możliwości oraz dopasowanej do unijnych celów strategii ESG
71% dyrektorów generalnych uważa, że ich osobistym obowiązkiem jest upewnienie się, że zasady ESG organizacji odzwierciedlają wartości ich klientów
/Na podstawie badania KPMG „The numbers that are changing the world”/
88% spółek notowanych na giełdzie, 79% spółek kapitałowych typu venture i private equity oraz 67% spółek prywatnych posiadało inicjatywy ESG
/Na podstawie badania Navex Global/
78% ankietowanych chce, aby firmy zajęły się ważnymi kwestiami sprawiedliwości społecznej,
87% ankietowanych kupi produkt, ponieważ firma opowiadała się za kwestią, na której im zależało,
76% odmówi zakupu produktów lub usług firmy, gdy dowie się, że poparła sprawę sprzeczną z ich przekonaniami
/Na podstawie badania Cone Communications, 2017/