ESG. Zielona Miara Ryzyka

W zielone gramy od 19 lat

Dlatego naturalnie wspieramy w komunikacji ESG
ESG to zielona miara ryzyka.
Nowe wyzwanie, ale i ogromna szansa na rynku. W znaczącej mierze w obszarze komunikacji i relacji właśnie.

Jak pokazują badania IBM, Institute of Business Value, firmy ignorujące zrównoważenie ryzykują utratę nawet 30% swoich klientów.
Z kolei te, które efektywnie komunikują kluczowe wskaźniki ESG inwestorom i akcjonariuszom mają, według CFA Institute, 70% większe prawdopodobieństwo wyższej wyceny.

Dynamiczny rozwój gospodarczy doprowadził do:

  • wyniszczenia środowiska naturalnego
  • ograniczenia dostępności zasobów
  • pogłębiania nierówności społecznych

Zrównoważony rozwój to oczywista konsekwencja naszych czasów

  • ze względu na daleko idące zmiany w ekosystemie
  • wsparty uregulowanymi instytucjonalnymi i prawnymi

Zadaniem ESG jest realne osiągnięcie unijnych celów:

  • Gospodarki o obiegu zamkniętym na poziomie niemal wszystkich przedsiębiorstw
  • Do 2030 r. osiągnięcia niskoemisyjności gospodarczej
  • DO 2050 r. osiągnięcia zero-emisyjności gospodarczej

Działania z zakresu ESG stają się coraz ważniejszym czynnikiem decydującym o ocenie przedsiębiorstwa, w tym społecznego. Również wydarzenia ostatnich lat, związane m. in. z wojną na Ukrainie i reakcją na nią globalnych firm, pokazują jak istotna dla przedsiębiorstwa jest zdolność do reagowania zgodnie z celami ESG wyznaczonymi np. dla zapewnienia poparcia społecznego lub też zapobieżenia jego utraty.

71

71% dyrektorów generalnych uważa, że ich osobistym obowiązkiem jest upewnienie się, że zasady ESG organizacji odzwierciedlają wartości ich klientów
/Na podstawie badania KPMG „The numbers that are changing the world”/

88

88% spółek notowanych na giełdzie, 79% spółek kapitałowych typu venture i private equity oraz 67% spółek prywatnych posiadało ESG
/Na podstawie badania Navex Global/

78

78% ankietowanych chce, aby firmy zajęły się ważnymi kwestiami sprawiedliwości społecznej,

87

87% ankietowanych kupi produkt, ponieważ firma opowiadała się za kwestią, na której im zależało,

76

76% odmówi zakupu produktów lub usług firmy, gdy dowie się, że poparła sprawę sprzeczną z ich przekonaniami
/Na podstawie badania Cone Communications, 2017/

ESG (Environmental, Social, Corporate Governance)

To wystandaryzowany, ujednolicony i ujęty w bardzo konkretnie wytyczne model raportowania niefinansowego firm.

Dotyczy on trzech obszarów wpływu przedsiębiorstw: środowiska, kwestii społecznych i ładu korporacyjnego.

Model obowiązkowy wdrażany przez Unię Europejską i ratyfikowany do państw członkowskich.

Do tego konieczne jest stworzenie i działanie przedsiębiorstwa według skrojonej na miarę swoich potrzeb i możliwości oraz dopasowanej do unijnych celów strategii ESG

Scroll to Top